Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/10803

Title: Prática de ensino supervisionada
Authors: Cid, Sofia Margarida Fernandes Peres Cidrais
Advisors: Costa, Paulo Jaime Lampreia
Keywords: Língua materna
Língua estrangeira-espanhol
Ensino-aprendizagem
Prática pedagógica
Professor reflexivo
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório foi elaborado no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino do Português no 3.º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol dos Ensinos Básico e Secundário. Analisam-se aqui criticamente os diversos documentos legais e orientadores que enquadram a prática docente das disciplinas de Português e Espanhol, no sistema educativo português, bem como diversos contributos teóricos para o ensino-aprendizagem da Língua Materna e da Língua Estrangeira. Neste trabalho reflete-se, ainda, criticamente sobre a minha atividade docente desenvolvida durante o ano letivo de 2011/2012. Esta reflexão incide, então, sobre a preparação, a execução e avaliação das atividades de ensino e aprendizagem na disciplina de Espanhol, procurando dar conta do meu grau de participação nas atividades e estruturas educativas das escolas onde lecionei no ano letivo em análise, bem como do meu ativo envolvimento na atualização e desenvolvimento profissionais; ### ABSTRACT This report was written as part of the Supervised Teaching Practice subject of the Masters in Teaching of Portuguese 3rd Cycle of Basic Education and Secondary Education and of Spanish Basic and Secondary Education. Here there are critically analysed several guiding and framing legal documents of the teaching practice of the Portuguese and Spanish subjects, in the Portuguese education system, as well as several theoretical contributions for the teaching and learning processes of Mother Tongue and Foreign Language. In this work there are also some afterthoughts about my teaching activities developed during the school year 2011/2012. This discussion focuses, thereby, on the preparation, implementation and evaluation of the teaching and learning activities in the Spanish subject, trying to realize my level of participation in educational activities and structures of the schools where I taught in the school year under review, as well as my active involvement in upgrading and professional development.
URI: http://hdl.handle.net/10174/10803
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório_PES_SofiaMargaridaFernandesPeresCidraisCid_Final.pdf736.08 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois