Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10734
|
Title: | Conceções dos estudantes universitários acerca das relações amorosas na sua faixa etária |
Authors: | Oliveira, Catarina da Silva |
Advisors: | Chaleta, Maria Elisa Rolo |
Keywords: | Estudantes universitários Adultez emergente Relações amorosas Desenvolvimento emocional |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Conceções dos Estudantes Universitários acerca das Relações Amorosas na sua faixa etária
O presente trabalho teve como objetivos estudar as conceções dos estudantes universitários acerca das relações amorosas, situados na faixa etária da adultez emergente, analisando o conteúdo das suas respostas e tendo em consideração o desenvolvimento emocional, bem como o contexto histórico-cultural.
Os participantes foram 20 estudantes pertencentes à Universidade de Évora, a frequentar o 1º e o 2º ciclos. Como instrumento foi utilizado o guião da entrevista.
Com base nos resultados, concluiu-se que existem diferenças significativas entre os
géneros, masculino e feminino nos diversos temas abordados; ### ABSTRACT:
Findings of university students in regards to romantic Relationships, associated to they're age group
This study had the primary objective of studying how university students perceive and define romantic relationships, situated in de group age of emerging adults, by analyzing the content of the answers given by those same students, and taking in consideration emotional development, as well as cultural and historical context.
The participants of this study consisted of 20 students, enrolled in Évora University, some of them still in the first years of superior education, and others already taking masters degrees. The method used in this study was a standardized interview. Results show that significant differences exist between the male and female genders, in the various categories contemplated by this study. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10734 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|