Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/10703

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada na Escola Básica Conde Vilalva, Évora
Authors: Sustelo, Filipe Figueira Bastos
Advisors: Monteiro, António José Marques
Keywords: Prática de ensino supervisionada
Educação física
Processo de ensino e aprendizagem
Planeamento
Avaliação
Condução do ensino
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório tem como principal objetivo realizar uma reflexão fundamentada sobre a minha prática de ensino supervisionada desenvolvida ao longo do ano letivo 2011/2012. A vertente investigativa e científica presente ao longo do relatório serve de suporte à análise crítica e reflexiva sobre o trabalho desenvolvido na Escola Básica Conde Vilalva, Évora. Este relatório segue uma estrutura lógica e temporal dos acontecimentos, e foca-se sobretudo nas quatro áreas de formação do futuro professor, que considera quatro dimensões profissionais: I- Dimensão profissional, social e ética; II- Dimensão de desenvolvimento do ensino e da aprendizagem, abordando várias temáticas inerentes aos processos de planeamento, avaliação e condução do ensino. III- Dimensão da participação da escola e relação com a comunidade; IV- Dimensão do desenvolvimento profissional ao longo da vida; ### Abstract: Report of Supervised Teaching Pratice conducted by Filipe Figueira Bastos Sustelo, at Conde de Vilalva Basic School, in Évora. This report has as main aim to make a reasoned reflection on my supervised teaching practice developed throughout the school year of 2011/2012. The investigative and scientific side of the report acts as a support of the critical and reflexive analysis of the work developed at Escola Básica Conde Vivalva, Évora. The report follows a logic and chronological structure and it is mainly focused on the four training areas of the future teacher, which are: I – Professional, social and ethical dimension; II –Development of teaching and learning; III – Participation at school and relation with the community; IV – Lifelong, professional development. Issues inherent to the teaching and learning process of Physical Education will be addressed, namely the planning, evaluation and leading of the teaching practice.
URI: http://hdl.handle.net/10174/10703
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório de estágio - Filipe Sustelo.docx1.24 MBMicrosoft Word XMLView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois