Repositorio Digital de Publicacoes Cientificas da Universidade de Evora /

Browsing by Author Grácio, Luísa

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 35 to 54 of 69
Issue DateTitleAuthor(s)
2022Gestão Optiimista do StressGalindo, Edgar; Candeias, Adelinda; Grácio, Luísa; Vaz-Velho, Catarina
2013Good teaching by removing barriers to learning: Bruner’s contributionsFialho, Isabel; Cid, Marilia; Grácio, Luísa
Dec-2012A importância do papel do Director de Turma enquanto gestor de currículoFavinha, Marília; Góis, Mª Hélia; Ferreira, Abílio
Oct-2020Instrumento de crenças sobre cognição e inclusão social de pessoas com deficiência intelectual – versão para organizaçõesGrácio, Luísa; Carapeto, Maria João; Candeias, Adelinda
2018Integrating the voices of ordinary peopel in the understanding of well-beingVaz-Velho, Catarina
2013Inteligência e diferenciação pedagógicaGrácio, Luísa
2012Interfaces entre Educadoras de Infância e Mães no Ensino de Valores a Crianças em Idade Pré-Escolar.Grácio, Luísa; Marques, M.M.
Jan-2012La importancia de la formación ciudadana en la educación vista desde el contexto europeoFavinha, Marília; Navarro Medina, Elisa
2011Learning, risk and protective factors: how to assess to interveneGrácio, Luísa; Candeias, Adelinda
7-Jul-2017Mediadores para a Inclusão: Avaliação de uma proposta de formação transdisciplinar no âmbito do projeto ENABLIN+Candeias, Adelinda; Portelada, António; Costa, Nuno; Grácio, Luísa; Franco, Vítor; Carapeto, Maria João; Saragoça, Maria José; Merca, Carla; Apolónio, Ana; Nepomuceno, Maria José; Campaniço, Maria Inácia; Coelho, Cátia
17-Feb-2017Mediadores para a inclusão: Uma oficina de formação contínua e transversal no âmbito do projeto ENABLIN+Candeias, Adelinda; Grácio, Luísa; Saragoça, Maria José; Portelada, António; Carapeto, Maria João; Apolónio, Ana; Merca, Carla; Franco, Vítor
Oct-2020Múltiplas abordagens à Reabilitação e Inclusão de Adultos: Conceitos e abordagens práticas identificados no Projeto Cognition & InclusionCandeias, Adelinda; Portelada, António; Carapeto, Maria João; Grácio, Luísa; Pires, Heldemerina; Guerra, Cristina; Costa, Nuno
29-Sep-2018Multiple Approaches to the Study and Intervention in StressCandeias, Adelinda Araújo; Portelada, António; Vaz-Velho, Catarina; Galindo, Edgar; Pires, Heldemerina; Borralho, Liberata; Grácio, Luísa; Costa, Nuno; Reschke, Konrad; Witruk, Evelyn
2018Multiple Approaches to the Study and Intervention in Stress.Edgar Galindo; Candeias, Adelinda A.; Grácio, Luísa; Pires, Heldemerina S.; Witruk, E.; Reschke, K.
Nov-2011Perspectives of Learning in Older AdultsGrácio, Luísa; Mira, Elisa
2022Pires, H. & Grácio, L (2022). The perception of interparental conflict and school retention in a sample of students from professional courses.Pires, Heldemerina; Grácio, Luísa
2013A Preventive Approach in Inclusive Education. Differentiating classroom practice for primary scholl teachersLebeer, Jo; Grácio, Luísa; Sart, Hande; Gogacz, Adam; Babur, Nalan; Scraepen, Beno
Dec-2012O problema da falta de articulação curricular entre níveis de ensino: o papel das "culturas docentes" para a sua facilitaçãoFavinha, Marília; Charréu, Helena
2018Psychology in Education and Health - Proceedings of the III Leipzig-Evora Scientific Meeting in PsychologyPires, Heldemerina; Candeias, Adelinda; Vaz Velho, Catarina; Galindo, Edgar; Grácio, Luísa; Melo, Madalena; Costa, Nuno; Portelada, António; Reschke, Konrad; Witruk, Evelin
2018Psychology in Education and Health. Proceedings of the III Leipzig-Evora Scientific Meeting in PsychologyEdgar Galindo; Pires, Heldemerina S.; Candeias, Adelinda A.; Grácio, Luísa; Reschke, K.; Witruk, E.
Showing results 35 to 54 of 69

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois