Repositorio Digital de Publicacoes Cientificas da Universidade de Evora /

Browsing by Author Valente, Sabina

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 22
Issue DateTitleAuthor(s)
Jun-2022Análisis psicométrico de versiones cortas del Big Five Inventory en universitarios mexicanosDominguez-Lara, Sergio; Campos-Uscanga, Yolanda; Valente, Sabina
17-Nov-2022Análisis psicométrico y datos normativos de la UWES en adolescentes peruanosDominguez-Lara, Sergio; Peceros-Pinto, Benigno; Centeno-Leyva, Sharon; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Quistgaard-Alvarez, Alberto; Morales-Velasquez, Mercedes P.
Oct-2020Competências socioemocionais na atividade do educador social: Implicações à inclusão escolarValente, Sabina
Dec-2019Competências socioemocionais: O emergir da mudança necessáriaValente, Sabina
Mar-2022Development of emotional intelligence in pre-service teachers’ to increase professional well-beingValente, Sabina
13-Sep-2022Editorial: The importance of academic training in emotional intelligence for teachersValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.
Apr-2020Educação emocional no Ensino Superior: Alguns elementos de reflexão sobre a sua pertinência na capacitação de futuros professoresValente, Sabina; Almeida, Leandro S.
Jun-2023Emotional education for sustainable development: a curriculum analysis of teacher training in Portugal and SpainCristóvão, Ana Maria; Valente, Sabina; Rebelo, Hugo; Ruivo, Ana Francisca
Mar-2022Emotional intelligence and conflict management in the pedagogical relationshipValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.
Dec-2020Emotional intelligence makes a difference: The impact of teachers’ emotional intelligence abilities on conflict management strategies in the classroomValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.
2023Emotional Skills and Interpersonal Conflict: Testing the Role of Teachers’ Emotional IntelligenceValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio
Apr-2020Gestão de conflito em sala de aula: A importância da regulação emocional do professor.Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Németh, Zsolt; Almeida, Leandro S.
May-2021A importância da gramática dos afetos na aprendizagemLourenço, A. Afonso; Valente, Sabina
Apr-2022Inteligência emocional e gestão de conflito na interação pedagógicaValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.
Apr-2023Promoting Socio-emotional Skills in Initial Teacher Training: An Emotional Educational ProgrammeCaires, Susana; Alves, Regina; Martins, Ângela; Magalhães, Patrícia; Valente, Sabina
Jul-2023Psychometric Properties of the Emotional Skills and Competence Questionnaire for TeachersValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Mohorić, Tamara; Takšić, Takšić
Jul-2020Questionário de inteligência emocional do professor: Adaptação e validação do Emotional Skills and Competence QuestionnaireValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.
Dec-2020School conflicts: Causes and management strategies in classroom relationshipsValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Németh, Zsolt
Aug-2022Teachers’ Emotion Regulation: Implications for Classroom Conflict ManagementValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Derakhshan, Ali; Németh, Zsolt Németh; Almeida, Leandro S.
12-Oct-2022Teachers in the 21st Century: Emotional Intelligence Skills Make the DifferenceValente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio
Showing results 1 to 20 of 22

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois