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http://hdl.handle.net/10174/3951
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Title: | LAND [R]EVOLUTION – THE CELLULAR SYSTEM MODEL; PLATAFORMA DE ACTIVAÇÃO DOS TERRITÓRIOS |
Authors: | Mateus, Américo Sousa, António Silvério, Marta |
Keywords: | Marketing Territorial Branding Inovação dos Territorios Co-creation |
Issue Date: | 3-Feb-2011 |
Publisher: | Livro de Actas das XXI Jornadas Luso Espanholas |
Citation: | Mateus, A.; Sousa, A.; Silvério, M. (2011).LAND [R]EVOLUTION – THE CELLULAR SYSTEM MODEL; PLATAFORMA DE
ACTIVAÇÃO DOS TERRITÓRIOS. XXI jORNADAS lUSO eSPANHOLAS, CORDOBA |
Abstract: | RESUMO
Segundo Kotler (2010) a co-criação e co-participação continuada permite às marcas uma grande
aproximação com os seus clientes, pois esta plataforma facilita na criação de insights e na difusão da
mensagem da marca, melhor que no processo tradicional em que as agências não dispõem da riqueza
de recursos provenientes directamente dos clientes.
Nesse sentido, apresenta-se uma plataforma avançada de activação territorial assente numa
metodologia experimental de aplicação de processos, técnicas e dinâmicas criativas nas organizações,
Brands (R)evolution (Mateus at al, 2010), que quando aplicada à economia dos territórios – Land
(R)evolution – permite gerar novos sistemas de marca e novos posicionamentos para os locais.
Este estudo experimental foi pré-testado e validado com sucesso em Alvito, onde o processo de
ideação em co-criação com as forças vivas do territórios geraram um DNA de Marca focalizado na
“Economia da Terra” e na “Economia da Felicidade”.
O factor critico de sucesso é a criação de uma cadeia de valor em Alvito integradora dos três sectores
económicos que fundo representa uma orientação para o “local”, capaz de gerar riqueza sustentada no
território, introduzido os conhecimento actuais do mercado, dos consumidores, e da distribuição com o
objectivo de garantir a autenticidade e a qualificação de origem necessária para diferenciar Alvito, e os
seus produtos, no mercado actual.
ABSTRACT
According to Kotler (2010) continued co-creation and co-participation enables a close interaction of
brands with their customers, since this platform facilitates the creation of insights and the spreading of
the brand message, rather than the traditional process in which agencies do not have the resources and
features directly from customers.
In this sense, its presented in this study, an advanced platform for territorial activation based on a
experimental methodology for the application of procedures, technical and creative dynamics in
organizations, called Brands (R)evolution (Mateus at al, 2010), which when applied to the economy of
the territories - Land (R)evolution - generates new systems and new brand positioning for the
“Localities”. This experimental study was pre-tested and validated successfully in Alvito, where the
process of ideation in co-creation with the vital forces of the region generated a brand DNA focused
on "the Economy of the Earth" and "Economy of Happiness."
The critical factor for success is to create a integrated value chain for Alvito in the three economic
sectors that represents an orientation to the local level, capable of generating sustained wealth in the
territory, upgraded with the current knowledge of the markets, consumers, and distribution in order to
ensure the authenticity and the qualification of origin, necessary to differentiate Alvito, and their
products on the today’s market. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/3951 |
Type: | article |
Appears in Collections: | GES - Artigos em Livros de Actas/Proceedings
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