Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/34876
|
Title: | A continuidade docente e a relação pedagógica |
Authors: | Pepe, Helga Cristina Santana Pastor Pires |
Advisors: | Santos, Maria Teresa |
Keywords: | Continuidade docente Relação Pedagógica Motivação Afetividade Sucesso Educativo Teaching Continuity Pedagogical Relationship Motivation Affection Educational Achievement |
Issue Date: | 24-Jan-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O trabalho visa evidenciar que a relação pedagógica, a continuidade docente,
os afetos e a motivação são fatores muito importantes ao desenvolvimento
discente no processo de ensino-aprendizagem de conteúdos programáticos.
Parte-se da premissa de que a dimensão afetiva e o registo de continuidade
docente no processo de construção do conhecimento são cruciais e que a
descontinuidade docente poderá alterar a motivação dos estudantes e o seu
desempenho escolar.
O contributo destes fatores para as aprendizagens dos alunos será objeto de
análise e estudo. Através da aplicação de uma entrevista a antigos alunos,
pretende-se compreender a importância atribuída por estes atores à
continuidade docente, à relação pedagógica e às suas implicações na
evolução do sucesso educativo; Teaching continuity and the pedagogical relationship
Abstract:
The work aims to show that the pedagogical relationship, teaching
continuity, affection and motivation are very important factors for student
development in the teaching process - learning of syllabus contents. It starts
from the premise that the affective dimension and the record of teaching
continuity in the knowledge construction process are crucial and that
teaching discontinuity can change the motivation of students and their
academic performance.
The contribution of these factors to student learning will be analyzed and
studied in Portuguese and English. Through the application of a
questionnaire to students and former students, it is intended to understand
the importance attributed by these actors to teaching continuity, the
pedagogical relationship and its implications in the evolution of educational
success. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/34876 |
Type: | doctoralThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|