|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/32710
|
Title: | The originality of the Avant Garde, Madeleine ou a Desilusão nas Artes Visuais |
Authors: | Gomes, Vitor |
Editors: | Nogueira, Isabel |
Keywords: | Rosalind Kraus Vertigo Modernismo Cópia |
Issue Date: | 8-Dec-2022 |
Publisher: | CIEBA - UL |
Citation: | Gomes; Vitor. The originality of the Avant Garde, Madeleine ou a Desilusão nas Artes Visuais. Revista Arte e Cultura Visual Nº3, CIEBA, Lisboa 2022. |
Abstract: | The originality of the Avant Garde, Madeleine ou a Desilusão nas Artes Visuais, é uma reflexão sobre a desilusão, a arte moderna, a partir do ensaio da Rosalind Krauss, The Originality of the Avant Garde, onde a autora explora a questão da cópia e do original, interligando com a questão da cópia e original na personagem Madeleine no filme Vertigo de Alfred Hitchcock, ambos metáforas para o sentimento de desilusão perante o que reconhecíamos como verdade.ABSTRACT The originality of the Avant Garde, Madeleine, or disillusion in the Visual Arts, it will be a reflection on disillusionment, modern art, based on Rosalind Krauss' essay, The Originality of the Avant Garde, where the author explores the issue of copy and original, linking with the issue of copy and original in the character of Madeleine in Alfred Hitchcock's film Vertigo, both metaphors for the feeling of disillusion before what we recognized as truth. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/32710 |
ISSN: | 2184-8130 |
Type: | article |
Appears in Collections: | VIS - Publicações - Artigos em Revistas Nacionais Com Arbitragem Científica
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|