Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27849
|
Title: | Aspetos técnico interpretativos na música para guitarra solo de Stephen Goss composta entre 2001-2017: a influência das fontes no desenvolvimento de uma interpretação |
Authors: | Mourinho, Rui Miguel Ramos |
Advisors: | Gibson, Benoît |
Keywords: | Abordagem Intepretativa Empréstimo Musical Fontes Stephen Goss Guitarra Solo Interpretation approach Musical Borrowing Sources Stephen Goss Solo Guitar |
Issue Date: | 21-Feb-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho encontra-se centrado na área de investigação designada por musical borrowing/empréstimo
musical e nas suas implicações para a interpretação da obra para guitarra solo de Stephen Goss composta
entre 2001 e 2017.
Os objetivos consistiram em demonstrar a influência das fontes na interpretação das obras para guitarra
solo de Goss, compostas no espaço temporal supra referido, identificar as fontes usadas, criar uma linha de
procedimentos interpretativos que derivam do tipo de fontes usadas e documentar a aplicação dos mesmos
em cada uma das obras supra referidas.
A metodologia usada em cada obra consiste numa contextualização, na identificação das fontes usadas,
numa análise estrutural e na identificação do tipo de empréstimo musical. Os procedimentos propostos
pretendem conferir a possibilidade de criar uma diferenciação, consciente e fundamentada, do material
tomado por empréstimo musical por Goss com base nas características das fontes usadas através de uma
modelagem dos elementos interpretativos; Abstract:
Tecnical interpretative aspects in Stephen Goss
solo guitar music composed between 2001 and
2017.
The influence of the sources in the development of an interpretation.
This work dwells in the research field of musical borrowing and on its implications in the performance of
Stephen Goss’s solo guitar music composed between 2001 and 2017.
The objectives were to demonstrate the influence of the sources in the interpretation Goss solo works for
guitar composed it the time gap supra referenced, to identify the sources, to create a line of interpretative
procedures derived from the types of sources used and to document their application in each of the
referenced works.
The methodology used consists of a contextualization, in the identification of the used sources, a structural
analysis and in the identification of the type of musical borrowing.
The proposed procedures intended to create a conscious differentiation of the borrowed material by Goss
based on the characteristics of the quoted material in the used sources through the modelling of the
interpretative elements. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27849 |
Type: | doctoralThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|