Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10344
|
Title: | Turismo e Estratégia de Atores: o caso da cidade de Évora |
Authors: | Sousa Marques, António Pedro |
Editors: | Marujo, Noémi |
Keywords: | Évora Turismo Estratégia de Atores |
Issue Date: | Dec-2013 |
Publisher: | Departamento de Sociologia/Escola de Ciências Sociais da Universidade de Évora |
Abstract: | Desde novembro de 1986 que o centro histórico da cidade de Évora foi classificado, pela UNESCO, como Património Mundial da Humanidade.
No caso concreto do Turismo, quer a sua responsabilidade quer a sua dinamização são partilhadas por um conjunto vasto de atores e cuja gestão se adivinha como difícil de articular. Essa dificuldade estende-se ainda aos domínios de controle e de concertação estratégica que, em nossa opinião, se mostram cruciais para a cidade.
Para além destes domínios, existe um conjunto de questões relacionadas com as mais-valias que são decorrentes dessa classificação e que, na opinião de um conjunto de atores envolvidos na vida social, económica, política e administrativa da cidade, estão longe de produzirem consensos entre si.
Since November 1986 the historic center of Évora was classified by UNESCO as a World Heritage Site.
In the case of tourism, whether their liability either its dynamics are shared by a wide range of actors and whose management can guess how difficult to articulate. This difficulty also extends to the areas of control and strategic agreements which, in our opinion, appear crucial to the city.
Beyond these areas, a number of issues related to the capital gains that are based on that classification and, in the opinion of a set of actors involved in the social, economic, political and administrative city, are far from producing consensus among itself. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10344 |
Type: | bookPart |
Appears in Collections: | SOC - Publicações - Capítulos de Livros
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|